تحقیق کمی (QUANTITATIVE RESEARCH) با جمع آوری داده های کمی و انجام تکنیک های آماری ، ریاضی یا محاسباتی به عنوان یک تحقیق سیستماتیک از پدیده ها تعریف شده است. تحقیقات کمی با استفاده از روش نمونهگیری و ارسال نظرسنجی آنلاین ، نظرسنجی آنلاین ، پرسشنامه و غیره ، اطلاعاتی را از مشتریان موجود و بالقوه جمع آوری می نماید که نتایج آن را می توان به صورت عددی ترسیم کرد. پس از درک دقیق این اعداد برای پیش بینی آینده یک محصول یا خدمات و بر این اساس می توانید تغییراتی ایجاد کنید.
نمونه و مثالی از از تحقیقات کمی ، بررسی انجام شده برای درک میزان زمانی است که پزشک هنگام مراجعه بیمار به بیمارستان صرف می نماید . می توان از الگوی سنجش رضایت بیمار استفاده کرد که می تواند سؤالاتی از قبیل اینکه پزشک برای دیدن بیمار چقدر زمان گذاشته ، چند بار بیمار به بیمارستان مراجعه نموده است و سؤالاتی از این دست.
نتایج تحقیقات کمی ، بیشتر در علوم اجتماعی با استفاده از روشهای آماری مورد استفاده برای جمع آوری داده های کمی از مطالعه تحقیق انجام می شود. در این روش تحقیق ، محققان و آمارشناسان چارچوب ها و نظریه های ریاضی را به کمیتِ مورد نظر مربوط می کنند.
الگوهای تحقیق کمی ، عینی ، دارای جزئیات و در زمانهای مختلف و حتی زمان تحقیق هستند. نتایج به دست آمده از این روش تحقیق منطقی ، آماری و بی طرفانه است. جمع آوری داده ها با استفاده از روش ساختاری انجام شده و بر روی نمونه های بزرگتر که کل جمعیت را نشان می دهند ، انجام شده است.
همانطور که در بالا ذکر شد ، تحقیقات کمی مبتنی بر داده است. دو روش برای انجام تحقیقات کمی وجود دارد. آن ها عبارت اند از :
قدرت خرید – تعریف ، معنی و عوامل تاثیرگذار بر قدرت خرید
، ,کمی ,تحقیق ,انجام ,تحقیقات ,های ,تحقیق کمی ,تحقیقات کمی ,جمع آوری ,استفاده از ,آوری داده ,quantitative research methods
درباره این سایت